Dziedzictwo 13: Gotów na śmierć
Dziedzictwo 13: Gotów na śmierć | |
Legacy 13: Ready to Die |
---|
Scenariusz: | John Ostrander |
Ilustracje: | Colin Wilson |
Kolory: | Brad Anderson |
Litery: | Michael Heisler |
Redakcja: | Randy Stradley |
Ilustracja na okładce: | Jan Duursema |
Informacje wydawnicze | |
---|---|
Wydanie oryginalne: | Dark Horse Comics 13 czerwca 2007 |
Wydanie polskie: | Egmont Polska 15 grudnia 2008 |
Przekład: | Maciej Drewnowski |
Typ publikacji: | Zeszyt komiksowy |
Seria/Cykl: | Dziedzictwo |
Zeszyt/Tom: | 13 z 50 |
Poprzedni: | Dziedzictwo 12: Duchy, część 2 |
Następny: | Dziedzictwo 14: Smocze szpony, część 1 |
Pełne informacje o wydaniach | |
Chronologia w uniwersum | |
Kanoniczność: | Legendy |
Okres historyczny: | Era Dziedzictwa |
Czas akcji: | Ok. 137 ABY |
Dziedzictwo 13: Gotów na Śmierć (org. Legacy 13: Ready to Die) to trzynasty zeszyt serii komiksowej — Dziedzictwo. Komiks ukazał się 13 czerwca 2007 roku w Stanach Zjednoczonych nakładem wydawnictwa Dark Horse Comics. W Polsce historia została wydana 15 grudnia 2008 roku przez wydawnictwo Egmont Polska w wydaniu zbiorczym.
Nota wydawnicza
| ||
Streszczenie
Planeta Munto Codru na Zewnętrznych Rubieżach, rok 137 ABY. Wódz jednego z klanu rasy Codru-Ji otrzymuje propozycję od Nowego Zakonu Sithów - w zamian za zbudowanie imperialnej bazy na planecie, może zostać przywódcą wszystkich klanów. Rikkar-Du nie zgadza się i zbiera przywódców wszystkich klanów i próbuje ich namówić do przeciwstawienia się Sithom. Początkowo przywódcy wykazują powątpiewanie, gdyż tak czy siak, to Rikkar-Du będzie przywódcą tego sojuszu, ale ten twierdzi, że nie zależy mu na władzy, a jedynie na zjednoczeniu klanów. Mimo ostrzeżeń, że Imperium Dartha Krayta jest bardzo potężne, przywódcy decydują się przemyśleć propozycje Rikkar-Du i odchodzą. Zadowolony Rikkar rozmawia ze swoją żoną, Tassą, która jest przekonana, że jeśli klany się zjednoczą, to pójdą tylko za nim. Przywódca klanu wspomina jak poznał żonę i prosi ją, by udała się z ich synem Jassarem do obozu, a sam rusza do świątyni, by przemyśleć ostatnie wydarzenia. W świątyni Rikkar-Du natyka się na Sitha, który przekazał mu tą propozycje - Darth Kruhl. Sługa Krayta wytyka mu, że była to prywatna rozmowa, a Rikkar-Du wykorzystał ją jako broń przeciw jego panu. Przywódca klanu odpiera, że był pewien, że Kruhl wróci i przygotował się na taką ewentualność, ale Sith pokazuje mu, że już się zajął jego zabezpieczeniami. Rikkar-Du twierdzi, że jest gotowy na śmierć i rozpoczyna walkę. Kruhl jest lepszy w walce. W pewnym momencie do walki przyłącza się syn przywódcy klanu, Jassar, ale szybko ginie. Załamany Rikkar rozpacza nad jego śmiercią. Tuż przed otrzymaniem ostatecznego ciosu Rikkar-Du ostrzega Kruhla, że nienawiść którą kierują przeciwko wszystkim pewnego dnia się przeciw nim zwróci. Chwilę później Kruhl morduje Rikkara. Wkrótce Kruhl spotyka się z innym przywódcą klanu, Kassekiem-Ka, który informuje Sitha, że żona Rikkara-Du już nie żyje. Kassek nie popełnia błędu Rikkara i przyjmuje propozycje Sithów. Kruhl odchodzi, ale wcześniej przypomina jaka kara grozi za sprzeciwienie się Kraytowi.
Imperialny Gwiezdny Niszczyciel, Dauntless, krótko po wydarzeniach na Munto Codru. Na statek przybywa gubernator Vikar Dorn, by pomóc Kruhlowi w kolejnym zadaniu. Oboje rozmawiają z Darth Maladi. Rozkazuje Kruhlowi zabić imperatora Roana Fela, który siedem lat wcześniej uniknął cudem śmierci z ręki Dartha Krayta. Okazuje się, że imperator przebywa na Bastionie. Inwazja na tą planetę zbyt wiele kosztowałaby Imperium Krayta, więc na planetę musi zostać wysłany skrytobójca, czyli w tym wypadku Kruhl. Plan jest następujący: Gubernator Vikar Dorn, który cieszył się ongiś dobrą opinią ma zaoferować usługi swoje i swojej załogi Felowi. Kiedy statek z Dornem dotrze na Bastion, Kruhl ma się wymknąć, odnaleźć i zabić Roana Fela. Kruhl ma zabić Fela nawet jeśli miałby to okupić własnym życiem.
Wkrótce Nieustraszony dociera na Bastion. W ramach środków bezpieczeństwa na lądowanie ma zgodę jedynie mały prom, z Dornem na pokładzie. Na statku ukrywa się jednak też Kruhl. Na lądowisku Dorn spotyka się z imperialną adiunktką, Tohri Challon, która chce sprawdzić, czy Dorn jest tym, za kogo się podaje. Mówi mu, że Fel spotka się z nim później, gdyż aktualnie medytuje w Ogrodach Pellaeona. Całą rozmowę słyszy Kruhl. Niezwłocznie się tam udaje. Kruhl zastaje Fela medytującego. Chce go zabić z zaskoczenia, ale Fel przeszedł takie samo szkolenie jak jego Rycerze Imperialni i wyczuwa nadchodzący atak, a następnie unika go. Mówi Kruhlowi, że spodziewał się go i zapala klingę swojego miecza świetlnego. Twierdzi, że wyczuł zakłócenia w Mocy, gdy wylądował statek Dorna. Kruhl dziwi się, że imperator nie wezwał swoich rycerzy, ale Fel odpiera, że sam potrafi sobie poradzić z Sithem. Rozpoczyna się pojedynek. Kruhl uderza klingą w zbroję Fela i jego miecz przestaje działać. Jest to spowodowane tym, że zbroja jest z metalu cortosis. Kruhl atakuje Fela błyskawicami Mocy. Wkrótce i Fel traci swój miecz. Rozpoczyna się walka wręcz. Fel ostrzega przeciwnika, że ten nie wydostanie się z Bastionu, ale w odpowiedzi słyszy, że Sith jest gotów zginąć. Niespodziewanie Fel wyciąga blaster i zabija swojego przeciwnika. Chwilę później na miejscu zjawiają się Imperialni Rycerze. Fel nakazuje jednemu z nich przyprowadzić gubernatora.
Jakiś czas później Dorn spotyka się z Darth Maladi. Opowiada jej, że Fel wezwał go i nakazał Nieustraszonemu wylądować na planecie. Później nakazał wyprowadzić całą załogę, w celu odprawy, jak powiedział. Zaraz potem cała załoga statku, w tym syn Dorna, zostali rozstrzelani przez Szturmowców. Gubernator był przekonany, że będzie następny, ale Fel oszczędził go, dał mu miecz świetlny Kruhla i kazał przekazać go Maladi, mówiąc, że ta zrozumie przesłanie. Maladi spytała jeszcze, czy Dorn rozmawiał o tej sprawie z kimkolwiek. Gdy słyszy odpowiedź przeczącą, zabija gubernatora. Chwilę później z cienia wyłania się Darth Krayt, który jest zawiedziony porażką Maladi. Ta twierdzi, że przez to, iż Fel pokonał Kruhla, wpadnie teraz w samozadowolenie, przez co łatwiej będzie go zabić. Krayt pyta ją, czy umieściła już w jego otoczeniu agenta, ale Maladi odpiera, iż jeszcze nie zdecydowała kto to będzie. Krayt przystawia jej miecz świetlny do twarzy i ostrzega jej, by nie zapomniała o tym, że zabicie Fela to jej główny cel.
Zawartość
Postacie | Stworzenia | Modele droidów | Wydarzenia | Miejsca |
Organizacje i tytuły | Rasy rozumne | Pojazdy i statki | Broń i technologia | Różne |
Postacie
|
Galeria
-
Oryginalna okładka komiksu.
Wydania
Data premiery | Kraj wydania | Numer ISBN | Wydawnictwo | Objętość | Format | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
2007, 13 czerwca | USA | --- | Dark Horse Comics | 32 strony | Druk (miękka) | 2,99 USD |
2008, 15 grudnia | Polska | 9788323725299 | Egmont Polska | 172 strony | Druk (miękka) | 39,90 PLN |
Linki zewnętrzne
- Star Wars: Legacy #13--Ready to Die w katalogu wydawnictwa Dark Horse Comics