Baza wojskowa na Taris

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.
(Przekierowano z Baza Sithów na Taris)
Baza wojskowa
Data zniszczenia: 3956 BBY
Lokalizacja: Taris
Funkcja: Baza wojskowa
Ważne miejsca:
  • Biuro gubernatora
  • Areszt
  • Zbrojownia
Przynależność:


Baza wojskowa znajdowała się na górnych poziomach planety Taris. Początkowo należała do Republiki, jednak gdy Sithowie najechali planetę, przejęli bazę na własny użytek.

Budowa

Zaraz po wejściu do bazy trafiało się na recepcję, gdzie pracownica Sithów przyjmowała petentów. Za recepcją znajdował się korytarz, który prowadził do warsztatu i aresztu. W areszcie można było zobaczyć kilka klatek z polami siłowymi. Od tego miejsca wychodziły następne trzy korytarze - pierwszy prowadził do kwater i windy, która zawoziła do biura gubernatora. Pozostałe drogi wiodły do zbrojowni i pomieszczeń komunikacyjnych.

Historia

W 3956 BBY na Taris trwała blokada, nałożona przez flotę Sithów. Na skutek kwarantanny na całej planecie zastygł ruch atmosferyczny i nikt bez zgody gubernatora lub znajomości kodów startowych nie mógł opuścić powierzchni. Na Taris przebywał wówczas Carth Onasi, ciepiący na zanik pamięci Revan oraz Bastila Shan, którzy ewakuowali się z krążownika Endar Spire, zniszczonego wcześniej na orbicie planety.

Chcąc opuścić Taris, towarzysze weszli do spółki z Mandalorianinem Canderousem Ordo, którzy pracował dla Davika. Mężczyzna wymyślił plan, dzięki któremu mieli szansę na ominięcie blokady - zaproponował, by włamać się do bazy Sithów i wykraść kody startowe. Jednak aby to zrobić, musieli kupić droida T3-M4 w sklepie Janice Nall. Dzięki niemu złamali zamek głównej bramy i weszli do środka.


Uwaga: Poniższa wersja historii jest jednym z możliwych wariantów wydarzeń z gry Knights of the Old Republic. Inne warianty znajdziesz w sekcji Alternatywy niniejszego artykułu.


Na początku spotkali recepcjonistkę, której kazali uciekać, jeśli chce żyć. Otwierając kolejne pomieszczenia, trafiali na opór w postaci droidów i żołnierzy. Gdy doszli do aresztu, uwolnili Durosa, który wcześniej pomógł Revanowi.


Tu kończy się fragment historii zależny od wyborów gracza.


Pod dotarciu do windy, intruzi stoczyli walkę z robotem bojowym, stojącym na drodze do drzwi, a następnie windą pojechali do biura. Gdy weszli do niego, czekał na nich gubernator, który okazał się akolitą Sithów. Doszło do walki, jednak w trójkę udało im się go pokonać. Revan wziął kody startowe i razem z towarzyszami uciekł z bazy.

Baza wojskowa została zniszczona w czasie bombardowania planety przez flotę Sithów z rozkazu Dartha Malaka.

Blisko 300 lat później przetrwałe bombardowanie dolne poziomy bazy były ponownie w rękach Republiki. W czasie, gdy Barsen'thor przybył na Taris dowódcą placówki był kapitan Nelex. W trakcie poszukiwania chorego Cina Tykana, Kaleeshanin wtargnął do bazy i uszkodził wejścia, aby żołnierzy Republiki zabiły rakghule. Dzięki pomocy Barsen'thora udało się odeprzeć najeźdzców i na nowo zabezpieczyć wejścia.

Alternatywy

Miejsce to odwiedzamy w grze Knights of the Old Republic. Gracz sterujący głównym bohaterem może zdecydować się zabić recepcjonistkę, uznając zostawienie jej przy życiu za zbyt duże ryzyko. Również Durosa zamkniętego w klatce można zabić, jeśli użyło się błędnej kombinacji przycisków przy zamku. Oba rozwiązania są jednak sprzeczne z porządkiem Legend.

Źródła