Alchemia Sithów/Legendy
|
Alchemia Sithów była swoistym rodzajem nauki, łączącej możliwości dawane przez Moc i właściwości przedmiotów nieożywionych.
Historia
Już zamieszkujący Korriban gatunek Sithów wykorzystywał alchemię przede wszystkim do produkcji broni. Kiedy Wygnani Jedi przybyli na ten świat, pomogli udoskonalić tę dziedzinę nauki, którą zresztą sami praktykowali, zajmując się odbudową zniszczonych światów za czasów swojej przynależności do Zakonu. Była ona później praktykowana przez wszystkich znaczniejszych lordów Sith, nawet po upadku Starożytnego Imperium. Wśród nich wyróżniali się przede wszystkim Naga Sadow, Exar Kun i Darth Plagueis.
Możliwości
Nowe gatunki zwierząt
Przy pomocy alchemii Sithowie tworzyli nowe gatunki zwierząt. Bardzo często były one wrażliwe na Moc lub posługiwały się nią w określony sposób. Większość z nich miało funkcje ofensywne lub strażnicze (lewiatany, tuk’aty, terentateki), część jednak mogła służyć bardziej przyziemnym zadaniom, na przykład jako zwierzęta juczne (behemoty).
Przekształcanie materii ożywionej za pomocą wirusów
Jedną z unikalnych możliwości, jakie dawała Sithom alchemia, było tworzenie wirusów zdolnych nie tylko do wywoływania patologicznej reakcji i samopowielania się, ale także do intensywnego przekształcania właściwości i kształtów tkanki, najczęściej ludzkiej. Doskonałym przykładem takiego tworu był wirus powodujący powstawanie technobestii, stworzony przez Belię Darzu, przekształcający żywe istoty w cyborgi, niszcząc wszystkie wyższe funkcje mózgowe. Wirusami zajmował się również Karness Muur, stojący za stworzeniem plagi rakghuli, zmutowanych prymitywnych stworzeń.
Ulepszanie broni
Jednym z podstawowych zastosowań alchemii Sithów było ulepszanie broni, najczęściej chodziło tutaj o miecze. Zwykłe ostrze wykute z dowolnego materiału było za pomocą ciemnej strony Mocy przekształcane w broń nasyconą energią Ciemnej strony, również poprzez manipulacje na poziomie cząsteczkowym (zmiana surowca, odwrócenie polaryzacji) – często mogły odbijać promienie broni laserowej, a także służyć jako przedmiot skupiający Ciemną Stronę Mocy.
Połączenie alchemii i magii Sithów
Z połączenia magii i alchemii Sithów powstawały unikalne przedmioty o nietypowych właściwościach. Były nimi m.in. holokrony, amulety i rozmaite artefakty, mogące nie tylko wzmocnić danego użytkownika Mocy (np. Sfera Medytacyjna Nagi Sadowa), ale także przechować jego duszę (Talizman Muura) lub nawet wskrzeszać zmarłych (Berło Ragnosa).
Źródła
- Tales of the Jedi: Dark Lords of the Sith
- Tales of the Jedi: The Sith War
- Opowieści Jedi: Złoty wiek Sith
- Opowieści Jedi: Upadek Imperium Sith
- Knights of the Old Republic
- Darth Bane: Zasada dwóch
- Wektor
- Jedi Knight: Jedi Academy
- The New Essential Chronology
- Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force
- The Dark Side Sourcebook
- Evil Never Dies: The Sith Dynasties