Customizable Card Game

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Być może w archiwach są braki.

Ten artykuł wymaga poszerzenia.


Prosimy, rozbuduj go, korzystając z zaleceń edycyjnych.

Customizable Card Game
Producent: Decipher, Inc.
Data wydania: grudzień 1995
Rodzaj: Karciana



Star Wars Customizable Card Game (CCG) to jedna z najpopularniejszych gier karcianych na świecie wydawana przez amerykańską firmę Decipher, Inc.. Pierwszy zestaw Premiere trafił na półki sklepowe w 1995 roku. Składał się z 324 kart (po 162 dla jasnej i ciemnej strony Mocy). Standardowa talia liczy 60 kart, choć niektórzy gracze używają mniejszej, lub większej ilości. Karty dzieliły się na różne typy, były to: common (zwykła), uncommon (niezwykła), rare (rzadka) i premium (premiowa). Do gry zostały wydane liczne zestawy dodatkowe. Obejmowały one Starą Trylogię oraz Mroczne widmo, pojawiło się też kilkanaście kart nawiązujących do Legend.

Historia

1995

Pierwszy zestaw kart do SW CCG ukazał się w grudniu 1995 roku i nosił nazwę Premiere. Wśród kart można było znaleźć pierwsze wersja Luke'a Skywalkera, Hana Solo, Dartha Vadera, roboty, pojazdy, gwiezdne statki (m.in. Millennium Falcon, X-wing), urządzenia, bronie, efekty i przerwania (interrupts) przydatne podczas gry. Dodatek ten oparty był w całości na Nowej nadziei i obejmował trzy czwarte filmu, aż do przygotowań Rebeliantów do ataku na Gwiazdę Śmierci.

1996

Booster Hoth.

W lutym 1996 roku pojawił się pierwszy zestaw dodatkowy, czyli Premiere Introductory Two-Player Game, w którym oprócz dwóch talii podstawowych i jednego boostera można było znaleźć sześć kart premium dostępnych tylko w tym zestawie. W kwietniu firma Decipher zakończyła wydawanie dodatku Premiere w wersji limitowanej i wypuściła karty w wersji białoobwódkowej. W tym samym miesiącu zaczęto także rozprowadzać dwa darmowe zestawy. Pierwszy, czyli Rebel Leader Pack to zestaw dwóch kart ze statkami z "wbudowanymi" pilotami. Drugi natomiast to Jedi Pack, który zawierał 11 kart premium w czarnych obwódkach w tym m.in. karty z wczesnymi wersjami postaci Tarkina, Leii i Hana Solo, które charakteryzowały się brakiem tekstu gry (który zwykle znajduje się pod obrazkiem). Ciekawostką jest karta "Hyperoute Navigation Chart", która nie jest kartą grywalną ,a jedynie informuje gracza o odległościach (w parsekach) między poszczególnymi planetami a Gwiazdą Śmierci (parsek = 0). Nie są to rzeczywiste odległości jakie znamy z Expanded Universe, a jedynie stosowane podczas rozgrywki, gdyż Gwiazda Śmierci zawsze ustawiana jest na początku jako parsek 0. W lipcu do sprzedaży trafił dodatek A New Hope, który zawierał 162 karty (po 81 dla każdej ze stron). Pojawiły się także dwa nowe rodzaje kart: Epic Event oraz Creature a wśród kart z tego dodatku można było znaleźć m.in. Kashyyyk, Kiffex, TIE Vanguard, Chewbaccę czy też znanego z Opowieści z kantyny Mos Eisley Davina Feltha. Ostatnim zestawem, który ukazał się w 1996 roku był Hoth, czyli pierwszy dodatek nawiązujący do Imperium kontratakuje składający się ze 164 kart.

1997

W marcu w sklepach pojawił się zestaw The Empire Strikes Back 2-Player Introductory Game i przypominał zestaw Premiere z tym, że karty dodatkowe nawiązywały do bitwy o Hoth. Drugim zestawem wydanym w tym roku do SW CCG był Dagobah, który zawierał 180 kart i wprowadzał do gry miejsca, stworzenia i postaci z V części Gwiezdnych wojen: Imperium kontratakuje, a konkretnie z środkowej części filmu, gdzie Luke udaje się na Dagobah, a reszta Rebeliantów ucieka przed Imperium po ataku na Hoth. W Dagobah pojawił się także nowy rodzaj kart Jedi Test, dzięki którym podczas gry można było wyszkolić postać czułą na Moc na rycerza Jedi. W maju pojawiła się pierwsza antologia kart, w skład której wchodziło po dwa boostery z dodatków Premiere, A New Hope i Hoth oraz Jedi Pack i 6 nowym kart premium a wśród nich sam Boba Fett. W październiku do sklepów trafił ostatni dodatek z Imperium kontratakuje, czyli Cloud City i zawierał 180 kart.

1998

W kwietniu pojawił się już piąty zestaw dodatkowy do SW CCG a pierwszy, który nawiązywał do Powrotu Jedi, czyli Jabba's Palace. Dodatek ten zawierał 180 kart i oprócz olbrzymiej liczby kart obcych, łowców nagród, przemytników i innych typów spod ciemnej gwiazdy, którzy przesiadywali w ciemnych zakamarkach Pałacu Jabby, wprowadził do gry nowy rodzaj kart: przerwanie startowe (starting interrupt), które pozwala graczowi bezpośrednio na początku gry wystawić na stół jeden "bezpłatny" efekt, czyli taki, który nie posiadał w tekście gry kosztu wystawienia. W maju odbyła się premiera zestawu Official Tournament Sealed Deck, jak sama nazwa wskazuje OTSD był używany na turniejach. Każdy gracz na początku turnieju wybierał stronę, którą chce grać, otwierał Sealed Deck'a i karty, które nie należały do jego strony podawał dalej kolejnemu graczowi. Z kart, które uzbierał układał swoją turniejową talię. W skład każdego zestawu wchodziły cztery boostery Premiere, jeden A New Hope oraz 18 kart fixed (po 9 dla każdej ze stron, w każdym pudełku karty fixed były takie same). W lipcu ukazała się druga już antologia kart, która zawierała po dwa boostery Dagobah i Cloud City, osiem boosterów Premiere z kartami białoobwódkowymi oraz sześć całkiem nowych kart (a wśród nich m.in. Mon Mothma i Sarlacc). W listopadzie do sklepów trafił dodatek Special Edition, który tak jak Premiere zawierał 324 karty i podobnie jak w przypadku pierwszego zestawu także i w tym oprócz boosterów wydano także zestawy startowe dla obu stron składające się z 60 kart. Special Edition to jedyny dodatek, w którym pojawiły się karty ze wszystkich części Starej Trylogii. Po raz pierwszy w historii pojawiły się karty posiadające tekst gry po obu stronach, czyli Objective. W tym samym miesiącu do sprzedaży trafił pierwszy zestaw Enhanced.., czyli Enhanced Premiere. Każdy zestaw zawierał po cztery boostery Premiere w wersji białoobwódkowej oraz jedną z sześciu specjalnych kart Premium. Owe karty Premium to nic innego jak tylko nowsze wersje głównych bohaterów z wbudowanymi broniami, które swego czasu były bardzo potężnymi kartami. Zestawy Enhanced były jednym z najprostszych sposobów aby pozbyć się nadwyżek boosterów przez firmę Decipher. Wystarczyło stworzyć parę nowych kart, dodać do tego parę boosterów, zapakować w nowe, ładne pudełko i sprzedać fanom jako całkiem nowy produkt.

1999

Pierwszym zestawem, który ukazał się w 1999 roku był Endor zawierający 180 kart, który wprowadzał do gry miejsca, przedmioty i postaci powiązane z planetą Endor. Nowością było pojawienie się po raz pierwszy w grze kart foil, czyli mówiąc najprościej świecących. Wśród foliowanych kart można było znaleźć m.in. takie karty jak Paploo, Daughter of Skywalker czy Tempest 1. W listopadzie pojawił się drugi zestaw Enhanced, tym razem zawierający boostery z dodatku Cloud City oraz po trzy nowe karty (łącznie można było uzbierać 12 nowych kart). W grudniu w sklepach pojawił się specjalny dodatek - Reflections. Mimo, że ten zestaw nie wprowadzał żadnych nowych kart, cieszył się on jednak bardzo dużą popularnością wśród fanów. Sprzedawany był w postaci boosterów, w których znajdowało się 18 kart (w tym jedna karta foil, która była jedną ze 114 najciekawszych rarów z różnych dodatków do SW CCG). W każdym opakowaniu 17 kart było dobieranych zupełnie losowo zarówno pod względem rzadkości (commony, uncommony i rare) oraz wersji - zarówno limited (czarnoramkowe) jak i unlimited (białoramkowe). Wszystkie karty, które można było znaleźć w boosterze Reflections pochodziły z różnych dodatków od Premiere aż do Special Edition.

2000

Jabba's Palace Sealed Deck.

W styczniu 2000 roku do sprzedaży trafił trzecia a zarazem ostatni zestaw z serii Enhanced, czyli Enhanced Jabba's Palace. Każdy zestaw zawierał 4 boostery Jabba's Palace oraz po 3 karty premium. Łącznie ten dodatek wprowadza do SW CCG 12 nowych kart premium. EJP znany jest głównie z tego, że wprowadził do gry postać Mary Jade (w tamtym czasie postać ta znana była głównie z powieści Timothy'ego Zahna i z Opowieści z pałacu Jabby). Do zdjęcia wykorzystanego na karcie pozowała modelka Shannon Baksa. Trzecia antologia kart trafiła do sprzedaży w czerwcu i zawierała po dwa boostery z Jabba's Palace i Premiere (Unlimited), dwa zestawy startowe Special Edition (jeden dla Jasnej i jeden dla Ciemnej strony Mocy) oraz sześć nowych kart premium. Było to także ostatnia antologia kart SW CCG jaka trafiła do sprzedaży. Lipiec przyniósł kolejny zestaw dodatkowy, czyli Death Star. Zawierał on 182 karty i wprowadził on nowe rodzaje kart rare, czyli rzadkich. Ultra-rare (Emperor Palpatine i Luke Skywalker, Jedi Knight), dwie exclusive rare (Admiral Ackbar i Admiral Piett). Wśród nowych rodzajów kart pojawił się ostatni Jedi Test, który umożliwiał dokończenie szkolenia na rycerza Jedi, przerwanie startowe, który zamiast jednego efektu, tak jak to miało miejsce w przypadku karty z dodatku Jabba's Palace, wystawić na początku gry od razu trzy "darmowe" efekty oraz całkiem nowy rodzaj kart: Admiral's Orders. Podobnie jak w przypadku zestawów Premiere i Special Edition także i Death Star II doczekał się własnych starterów. W październiku do sprzedaży trafił drugi zestaw typowo turniejowy, czyli Jabba's Palace Sealed Deck, tym razem skupiający się tylko i wyłącznie na kartach z dodatku Jabba's Palace, dzięki czemu talie na turniejach stały się bardziej tematyczne. Podobnie jak w przypadku OTSD każdy gracz na początku turnieju wybierał stronę, którą chce grać, otwierał swój zestaw i karty, które nie należały do jego strony podawał dalej kolejnemu graczowi. Z kart, które uzbierał układał swoją turniejową talię. Każdy JPSD zawierał zawierał sześć boosterów Jabba's Palace i 20 kart fixed (po 10 dla każdej ze stron, w każdym pudełku karty fixed były takie same).

2001

Shannon Baksa, Michael A. Stackpole oraz Timothy Zahn.

W styczniu 2001 roku w postaci boosterów zawierających po 18 kart (w tym 1 kartę foil, 1 kartę combo oraz 1 kartę z Expanded Universe) do sklepów trafił dodatek Reflections II. Tak jak poprzedni dodatek tego typu tak i ten zawierał karty z poprzednich dodatków oraz 100 rzadkich kart (od Premiere aż do Enhanced Jabba's Palace włącznie) w wersji foil oraz 54 całkiem nowe karty. Co więcej firma Decipher postanowiła wprowadzić do gry trochę elementów z Expanded Universe. Dzięki czemu pojawiły się karty z bohaterami takich książek jak Trylogia Thrawna Timothy'ego Zahna, Cienie Imperium Steve'a Perry'ego, serii o X-wingach, Ja, Jedi Michaela A. Stackpole'a, a także z komiksu Karmazynowe Imperium. Do ciekawszych kart z tego dodatku można zaliczyć m.in. takie karty jak Kir Kanos, Wielki Admirał Thrawn, Książe Xizor, Dash Rendar czy Mirax Terrik. Warto także zwrócić szczególną uwagę na dwie karty. Wizerunki Timothy'ego Zahna oraz Michaela A. Stackpole'a stylizowanych na Talona Karrde oraz Corrana Horna można znaleźć na ilustracjach, które znalazły się na kartach tego dodatku. Wśród nowych kart pojawiły się także karty combo, czyli połączenie dwóch kart w jedną. Można je łatwo rozpoznać po tytule, w którym pojawia się znak & oddzielający tytuły pierwotnych kart i czasem po dwóch różnych oddzielonych od siebie obrazkach. Wśród kart combo możemy znaleźć m.in. Artoo & Threepio, Ommni Box & It's Worse oraz Owen Lars & Beru Lars. Pierwszym dodatkiem, który wprowadzał karty nawiązujące do Mrocznego widma był Tatooine zawierający 90 kart. Wśród nich znalazły się takie postacie jak Qui-Gon Jinn, Darth Maul (który nie należy do żadnego z podtypów kart character znanych z wcześniejszych dodatków, a wprowadza swój własny podtyp – Character – Darth Maul) czy też młody Skywalker i Obi-Wan Kenobi. Po raz pierwszy w boosterach można było znaleźć karty z alternatywną wersją zdjęcia. Alternatywne karty posiadały złotą obwódkę wokół ikony dodatku, która znajduje się w prawym górnym rogu. Dodatek Tatooine wprowadza także do gry nowy rodzaj kart, czyli Podracer. Kolejnym dodatkiem opartym na pierwszej części był Coruscant, który zawierał 189 kart (w tym 9 kart alternatywnych). Dodatek ten w głównej mierze skupia się na wydarzeniach rozgrywających się na planecie Coruscant przedstawionych w Mrocznym widmie. Największy nacisk położono na rozwój możliwości związanych z graniem rycerzami Jedi oraz Senatem Galaktycznym. Pojawił się także nowy rodzaj kart efektów a mianowicie efekty polityczne (Political Effects). Kolejnym dodatkiem, który ukazał się w sprzedaży w 2001 roku był Reflections III wprowadza 100 nowych kart (w tym między innymi Boba Fett, Bounty Hunter, Leia, Rebel Princess i Han, Chewie, And The Falcon) oraz 100 starszych kart w wersji foil. W dodatku tym pojawiło się kilka nowych rodzajów kart oraz zasad, znacznie zmieniających mechanikę gry SW CCG. Pierwszym z nich były efekty startowe (Starting Effect), które pozwalały zagrać na stół karty typu Defensive Shields, dzięki czemu gracz mógł się odpowiednio "ubezpieczyć" przed różnymi poczynaniami przeciwnika podczas gry. Lightsaber Combat to mechanika gry, która pozwalała rozegrać pojedynki na miecze świetlne bliższe tym, które mogliśmy oglądać w Mrocznym widmie. Koszt utrzymania karty (maintence cost) to mechanika, która pozwala zbalansować bardzo potężne karty, które pojawiły się w tym dodatku. Theed Palace to jedenasty a zarazem ostatni dodatek do karcianki SW CCG, który zawierał 120 kart plus 9 z alternatywnym zdjęciem. Dodatek ten skupia się głównie na wydarzeniach przedstawionych w końcówce Mrocznego widma, a szczególnie na bitwie o Naboo zarówno tej na powierzchni jak i na jej orbicie. W Theed Palace pojawiła się karta Darth Sidious. Wszyscy dobrze wiemy kim jest ta postać i jaką rolę odegrała w historii galaktyki, jednak firma Decipher, Inc. przygotowała nie małą niespodziankę dla fanów. Otóż grając w karciankę SW CCG trzeba pamiętać, że zarówno senator Palpatine, Darth Sidious jak i Imperator to trzy różne osoby. Tak więc karty które w swoich tekstach gry odnoszą się np. do Dartha Sidiousa odnoszą się tylko do Sidiousa, a nie do senatora Palpatine'a i Imperatora.

Utrata licencji

Przez siedem lat gracze i kolekcjonerzy doczekali się ponad 30 różnych zestawów - w tym oprócz podstawki, jedenastu pełnych dodatków, kilku mniejszych zestawów i sporo różnych kompilacji, czy też zestawów promocyjnych. W 2001 roku LucasArts ucięło licencję Decipherowi na dalsze produkowanie kart. W tym samym roku Komitet Graczy (Player's Committee) przejął organizację turniejów oraz zaczął wydawać własne wirtualne dodatki.

Lista dodatków

Dodatki

Zestawy dodatkowe

Wycofane dodatki

Pomimo premiery Mrocznego widma w 1999 roku firma Decipher planowała dalej wydawać dodatki oparte na motywach z Oryginalnej Trylogii. Na pewno do tej decyzji przyczynił się spory sukces dodatku Death Star II, który został entuzjastycznie przyjęty zarówno przez fanów jak i Lucasfilm. Zaplanowano trzy pełne oraz jeden mini-dodatek, które miały się ukazać przed wygaśnięciem licencji przez Lucasfilm, czyli do końca 2001 roku.

  • Shadows of the Empire (sierpień 2000)

Mini-rozszerzenie składające się z około 20 kart opartych o powieść Steve'a Perry'ego Cienie Imperium. Miał to być szybki dodatek, który miał na celu ocenienie jak w SW CCG przyjmą się aspekty związane z Expanded Universe. Ostatecznie dodatek anulowano i wcielono do zestawu Reflection II jako szesnaście kart premium.

  • Skywalkers (listopad 2000)

Miał to być pierwszy duży dodatek po Death Star II, który miał się opierać na pewnej grupie postaci, nie trudno było się zatem domyślić, że chodziło tutaj o Luke'a Skywalkera, Leię Organę oraz Dartha Vadera/Anakina Skywalkera. Skywalkers miał być pierwszym dodatkiem, który miał wykorzystywać nową mechanikę gry zwaną Lichtenstein. Niektóre pomysły z tego dodatku zostały wykorzystane w Tatooine, które zostało oparte na Mrocznym widmie.

  • Jedi Masters (luty 2001)

Drugi pełny dodatek oparty w głównej mierze o pewną grupę postaci, w tym wypadku o użytkowników zarówno jasnej jak i ciemnej strony Mocy takich jak Obi-Wan Kenobi, Yoda czy Imperator Palpatine. Po nie wprowadzeniu mechaniki Lichtenstein do gry oraz podjęciu decyzji o wydaniu kolejnych dodatków opartych na prequelach, anulowano ten dodatek.

  • Scoundrels (wrzesień 2001)

Miał to być dodatek skupiający się na takich postaciach jak Han Solo, Lando Calrissian, Jabba Desilijic Tiure oraz łowcy nagród, ale niestety podzielił los swoich poprzedników. Dodatek ten nawet nie wszedł w fazę projektowania.

  • Reflections Gold (wrzesień 2001)

Wirtualne dodatki

Virtual Set Blocks

  • Virtual Block 1: A New Hope
  • Virtual Block 2: The Empire Strikes Back
  • Virtual Block 3: Return of the Jedi
  • Virtual Block 4: Expanded Universe
  • Virtual Block 5: The Old Republic
  • Virtual Block 6: Reflections IV
    • Virtual Set 6.2 Domain of Evil
    • Virtual Set 6.3 Mercenaries
  • Virtual Block 7: Darkness Rising
    • Virtual Set 7.1 Ultimate Power
    • Virtual Set 7.2 Ultimate Freedom

Wcześniejsze wirtualne dodatki

  • Virtual Set 1: Legacy (2003)
  • Virtual Set 2: Our Most Desperate Hour (2003)
  • Virtual Set 3: Revolution (2004)
  • Virtual Set 4: Battle of Hoth (2004)
  • Virtual Set 5: A Dark Time (2004)
  • Virtual Set 6: A City in the Clouds (2005)
  • Virtual Set 7: Shadows of the Empire (2005)
  • Virtual Set 8: Jabba's Court (2005)
  • Virtual Set 9: Sanctuary Moon (2006)
  • Virtual Set 10: Fourth Anthology (2006)
  • Virtual Set 11: Gathering Storm (2006)
  • Premium Set 1: Defensive Shields (2006)
  • Virtual Set 12: Magistrates & Martyrs (2007)
  • Virtual Set 13: Remote Outpost (pierwszy wirtualny dodatek, w którym zmieniano nazwy oryginalnych kart) (2007)
  • Virtual Set 14: Armed & Operational (2007)
  • Virtual Set 15: Galactic Frontier (2008)
  • Virtual Set 16: Revenge of the Sith (2008)
  • Virtual Set 17: The Force Unleashed (pierwszy dodatek z nowymi ilustracjami) (2009)
  • Virtual Set 18: Fifth Anthology (2009)
  • Virtual Set 19: Galaxy at War (2010)

Dodatek ten nie został ukończony, zamiast tego karty z poprzednich 18 wirtualnych dodatków podzielono na sześć tematycznych "bloków".

O systemie gry

CCG jako karcianka jest dosyć skomplikowana. Potrzeba wiele czasu by umiejętnie złożyć swoją talię. Karty dzielą się na różne kategorie, są to:

  • Postacie
  • Obcy
  • Roboty
  • Pojazdy
  • Pojazdy kosmiczne
  • Ekwipunek
  • Broń
  • Przerwania
  • Efekty
  • Lokacje (planety i lokacje naziemne)

Każdy z graczy na turnieju musi posiadać 60 kart w talii i choć można to zmienić obaj gracze muszą mieć ich po tyle samo. Na początku każdy z graczy wybiera lokację startową, gdzie będą toczyć się bitwy. Podczas potyczki talia gracza (Moc życiowa) dzieli się na: stos mocy, stos użyty, talię rezerwową. Gdy te trzy stosy zostaną całkowicie stracone, gracz przegrywa. Karty stracone są stosem strat.

Rodzaje kart

  • Character (postacie) - karty reprezentujące postaci z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Niektóre posiadają zdolność pilotowania statków i pojazdów oraz posługiwania się bronią.
    • Rebel
    • Imperial
    • Alien
    • Droid
    • Republic
    • Jedi Master
    • Dark Jedi Master
    • Alien / Imperial
    • Alien / Rebel
    • Darth Maul
  • Location (lokacje) - karty reprezentujące podczas gry miejsca znane nam z filmów. Karty w orientacji pionowej reprezentują planety (jak np. Tatooine), a w orientacji poziomej miejsca (np. Mos Eisley).
    • Site (miejsca)
      • Underground (podziemne)
      • Underwater (podwodne)
      • Cave (jaskinia)
      • Exterior (otwarte)
      • Interior (zamknięte)
      • Vehicle (pojazdy)
      • Creature (stworzenia)
    • Sector (sector)
      • Cloud (chmury)
      • Asteroid (asteroidy)
      • System
        • Space (przestrzeń kosmiczna)
  • Effect (efekty) - karty efektów służą do wprowadzania długoterminowych zmian związanych z grą lub poszczególnymi kartami (np. zwiększenie kosztu wystawienia wszystkich kart postaci przeciwnika).
    • Mobile
    • Utinni
    • Immediate (natychmiastowe)
    • Starting (startowe)
    • Political (polityczne)
  • Admiral's Order - typ kart, który reprezentuje podczas gry taktyczne i strategiczne działania. Admiral's Orders są wystawiane na stół za darmo, ale tylko przed fazą wystawiania (deploy phase) i jeśli gracz okupuje jakąś lokację, która jest polem bitwy. Równocześnie na stole może znajdować się tylko jeden Admiral's Order.
  • Podracer - typ kart reprezentujący podczas gry pojazd zwany ścigaczem, które wraz z pilotem mogą brać udział w wyścigach. Dzięki karcie Epic Event Boonta Eve Podrace oraz lokacji Tatooine: Podrace Arena gracze podczas rozgrywki mogą stoczyć zacięty wyścig.
  • Devices (urządzenia) - karty reprezentujące urządzenia używane przez postaci lub montowane na statkach i pojazdach, np. elektrobinokulary, pas szturmowca, czy też komputer celowniczy.
  • Weapons (bronie) - karty reprezentujące bronie wykorzystywane przez postacie, statki, pojazdy a nawet Gwiazdę Śmierci do zadania obrażeń przeciwnikowi.
    • Character Weapons (broń osobista)
    • Vehicle Weapons (broń dla pojazdów)
    • Starship Weapons (broń statków kosmicznych)
  • Interrupt (przerwanie) - gracz może rzucić na stół kartę przerwań w dowolnym momencie gry mówiąc interrupt (przerwanie). Przerwanie to karta, która pozwala graczowi na punkt zwrotny w grze, pozwala mu odzyskać przewagę lub zmniejszyć obrażenia zadane podczas bitwy.
    • Used Interrupt
    • Lost Interrupt
    • Starting Interrupt
    • Out of Play Interrupt
    • Used or Lost Interrupt
    • Used or Starting Interrupt
    • Lost or Starting Interrupt
  • Epic Event (kluczowe wydarzenie) - pozwala odegrać podczas gry kluczowy moment z „Gwiezdnych Wojen” (np. zniszczenie Gwiazdy Śmierci).
  • Jedi Test - dzięki tym kartom możemy podczas rozgrywki wytrenować postać czułą na Moc na Rycerza Jedi.
  • Objective - rodzaj kart, dzięki którym możemy zaplanować naszą grę od samego początku, ustalając sobie cele jakie chcemy osiągnąć. Objective mają gametext po obu stronach.
  • Creature (stworzenia) - karty, które reprezentują groźne i niebezpieczne stworzenia podczas gry. Stworzenia nie mogą brać udziału w bitwie jednak mogą zaatakować przeciwnika.
  • Vehicle (pojazdy) - karty reprezentujące wszystkie środki lokomocji, które pozwalają poruszać się po powierzchni ziemi lub wśród chmur. Zazwyczaj są to pojazdy mechaniczne, choć można znaleźć także stworzenia takie jak np. Bantha.
    • Transport (transportujące)
      • Enclosed (zamknięty)
      • Open (otwarty)
    • Battle (bitewne)
    • Creature (stworzenia)
  • Starship (statki kosmiczne) - karty reprezentujące statki służące do podróży i walki w kosmosie. Mogą być pilotowane przez postacie, a także mogą przewozić inne mniejsze statki.
    • Starfighter (myśliwiec)
    • Capital
  • Defensive Shields - są to karty zagrywane są na stół pod Starting Effect w celu zwiększenia wydajności naszej talii. Dzięki czemu nasza strategia może stać się bardziej efektywna.

Galeria przykładowych kart

Zobacz kolekcję grafik dotyczących
Customizable Card Game.

Linki zewnętrzne