Korweta CR70/Legendy

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Przejdź do wersji kanonicznej.
Przeglądasz legendarną wersję tego artykułu.


Korweta CR70
Podstawowe dane
Producent: Corellian Engineering Corporation
Rodzaj: Korweta
Specyfikacja techniczna
Długość: 150 m
Silniki: 13 silników jonowych
Prędkość w atmosferze: 950 km/h
Prędkość w kosmosie: 6
Różne
Pasażerowie: 250
Ładowność: 5000 t
Cena:
  • 2 900 000 cr (nowy)
  • 1 000 000 cr (używany)



Korweta CR70 to bezpośredni poprzednik jednego z najsławniejszych przedstawicieli tej klasy okrętów - korwety koreliańskiej CR90. Jego producentem była firma Corellian Engineering Corporation. Od swojego następcy różniła się przede wszystkim brakiem uzbrojenia oraz wynikającą z tego większą ilością miejsca na pokładzie. W CR90 przestrzeń pasażerską i ładunkową zredukowano, aby móc zamontować generatory mocy, systemy kontroli uzbrojenia oraz same turbolasery.

Charakterystyka

Korwety CR70 mocno upowszechniły się w ostatnim stuleciu istnienia Starej Republiki, stając się jednymi z najpopularniejszych średniej wielkości transportowców, szczególnie w segmencie pasażerskim. Wiele z tych jednostek służyło jako statki dyplomatyczne. Zdarzały się jednak także i egzemplarze mocno zmodyfikowane, służące do działań wojennych czy piractwa. Artylerię instalowano zazwyczaj w miejsce kapsuł ratunkowych, co doprowadziło w pewnym momencie do ciekawego zjawiska - niektórzy posiadacze cywilnych korwet zaczęli przyozdabiać kapsuły makietami turbolaserów, aby odstraszyć potencjalnych napastników (zrobił tak między innymi Bail Organa).

W okresie upadku Starej Republiki CR70 była już dość mocno przestarzała, a jej miejsce zajęła korweta typu CR90. Posiadaczom poprzednich wersji firma Corellian Engineering Corporation zaproponowała jednak dość rzadko spotykane rozwiązanie - propozycję ulepszenia okrętu do nowszego standardu. Pakiet ten, nazwany Vanguard c20, oznaczał przede wszystkim dodanie uzbrojenia, modyfikacje w systemie napędowym oraz konstrukcji wewnętrznej, a także szereg innych mniejszych lub większych zmian, zmieniających CR70 w CR90 (a więc "o 20 numerów wyżej"). Modyfikacje takie kosztowały 500 tysięcy kredytów (w tym materiały i robocizna), a w odpowiednio wyposażonej stoczni trwać mogły około 2 do 3 tygodni.

Źródła

Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z zasobów Stoczni Sluis Van. Artykuł umieszczony za wiedzą i zgodą Zarządu Stoczni.