Dyskusja Archiwisty:Deduppa
Witaj Deduppa!
Witam w Bibliotece Ossus! Mam nadzieję, że będziesz się tu dobrze bawić. Jeśli chcesz pisać nowe hasła lub edytować już istniejące, a nie masz doświadczenia z systemem Wiki, to koniecznie potwierdź adres e-mail i zapoznaj się z działem pomocy Biblioteki Ossus.
Po prawej stronie centrum pomocy widnieje menu z listą wszystkich stron zawierających zasady Biblioteki i porady dla edytujących. Zapoznanie się z nimi pozwoli Ci oszczędzić w przyszłości czas i uniknąć wielu powszechnych błędów.
Pamiętaj o podstawach: pisz samodzielnie i bezpośrednio na podstawie źródeł, pamiętaj o encyklopedyczności i obiektywności.
Stosuj podgląd: tworząc lub edytując hasło, korzystaj z opcji "Pokaż podgląd", która pozwoli Ci podejrzeć stan artykułu przed zapisem. Pozwoli Ci to uniknąć konieczności wielokrotnych edycji, jeśli popełnisz jakiś błąd lub zapomnisz o dodaniu pewnych informacji.
Jeśli masz pytania: zadaj je w Sali Zgromadzeń. Możesz też poprosić o pomoc Strażników Biblioteki, zadając pytanie na ich stronie dyskusji. Podpisz swoją wypowiedź czterema tyldami (~~~~), aby ułatwić im udzielenie odpowiedzi!
Najlepszą nauką jest przeglądanie zasobów Biblioteki. Zanim napiszesz swoje hasło - popatrz, jak wyglądają inne - dotyczy to zarówno samego stylu haseł, jak i ich budowy, którą możesz podejrzeć za pomocą opcji "Edytuj".
Mam nadzieję, że spodoba Ci się Biblioteka i pomożesz w jej rozwoju, stając się aktywnym Archiwistą.
Kategoria
Hej. Dodajemy kategorie do hasła jak najbardziej podrzędne. Czyli jeśli mamy kategorię "Czasopisma", a w niej kategorię "Star Wars Insider" - to artykuł o Insiderze dajemy w tę drugą, dalszą (i wygląda to tak: [[Kategoria:Star Wars Insider|*]] <- gwiazdka po linii pionowej umiejscawia hasło w kategorii na pierwszym miejscu, czyniąc go najważniejszym tematycznie ze wszystkich zgrupowanych artykułów). Warto też sprawdzać kursywę przy wszystkich tytułach. Pozdrawiam. Sky Dyskusja 00:01, 23 lip 2009 (CEST)
Hasła z listami
Wstrzymaj się z tworzeniem kolejnych haseł zawierających różnego rodzaju listy. Ostatnia lista tj. Lista gier paragrafowych (gamebooks) jest po prostu farmą czerwonych linków i nic nie wnosi do encyklopedii, a jest niemal pewne, że w najbliższej przyszłości nie powstaną hasła opisujące wymienione pozycje, szczególnie opisujące poszczególne książki. Jakiekolwiek listy mają jakiś sens wyłącznie gdy prowadzą do haseł opisujących poszczególne pozycje. DantE Dyskusja 18:30, 22 sie 2009 (CEST)
hasła o adventure'ach
hej. mam zastrzeżenie do streszczeń w Twoich hasłach. Po pierwsze powinieneś używać składni wiki, tzn linkować pierwsze wystąpienia nazw, osób, itp. Poza tym mieszasz czasy: raz piszesz w czasie przeszłym, a raz w teraźniejszym, a w takich opisach powinien być tylko czas teraźniejszy. Peteer Dyskusja 14:46, 23 sie 2009 (CEST)
Dodatkowo należy także zrobić coś z infoboxami, bo obecnie jak wstawiasz dwa to kiepsko się układają w haśle. Albo nie są jeden pod drugim albo są rozdzielone częścią tekstu co też nie najlepiej wygląda. Kategorie to także byś mógł stworzyć. Wywal też te przypisy o tym co to jest gra paragrafowa. Zamiast tego zrób linka do hasła na Wikipedii skąd pochodzi ten opis. DantE Dyskusja 16:05, 23 sie 2009 (CEST)
Interwiki
Cześć. Podczas tworzenia nowych artykułów, pamiętaj o wstawianiu specjalnych odnośników do innych gwiezdno-wojennych wiki, tzw. interwiki. Więcej na ich temat znajdziesz w tym miejscu. Pzdr. Carth Dyskusja 23:30, 16 cze 2010 (CEST)
- Przypominam o robieniu interwiki do nas również na innych wikipediach - dzięki temu artykuł łatwiej będzie znaleźć. Pozdrawiam, Shaak Ti Dyskusja 10:11, 14 paź 2012 (CEST)
- I znowu tu jestem z powodu interwiki - naprawdę podziwiam Twoją pracę nad tworzeniem haseł o opowiadaniach, ale ciągle zapominasz o dodawaniu interwiki w obcych wikipediach - a naprawdę warto, bo wtedy wzrasta popularność Twojego hasła i szansa na to, że ktoś je znajdzie. I pamiętaj też o tym, by linki do interwiki wstawiać w kolejności alfabetycznej - czyli de: idzie pierwsze, link en: dopiero potem. Pozdrawiam i życzę przyjemnej pracy :). Shaak Ti Dyskusja 10:41, 15 gru 2012 (CET)
Używaj podglądu podczas pracy!
Bardzo proszę, abyś używał funkcji "Pokaż podgląd", która znajduje się pod oknem edycji obok przycisku "Zapisz"! Zapisywanie wielokrotnie tego samego hasła niepotrzebnie obciąża bazę danych Biblioteki Ossus. Proszę, pracuj na podglądzie i zapisuj hasło tylko wtedy, kiedy uznasz, że wszystkie zmiany zostały przez Ciebie wprowadzone prawidłowo. Informacja o stosowaniu podglądu znajduje się w wiadomości powitalnej, z którą powinieneś się zapoznać. Pozwoli Ci to prawidłowo edytować strony z hasłami i unikniesz dzięki nim nieporozumień. To wszystko bardzo łatwe, wystarczy tylko poświęcić chwilę czasu na poczytanie tych stron. Pozdrawiam, Kasa!
Uwagi
Hej, mam parę uwag co do Twoich haseł o grach. Należy linkować daty i producentów gier, na swoje hasła zasługują też dodatki typu Enemies of the Empire (o większych drobiazgach się u nas pisze), więc ich również się to tyczy. Pierwsze słowo w rubryce infoboksu powinno być pisane dla estetyki z dużej litery. Nazwy gier piszemy kursywą, często to pomijasz. W szablonie grafiki po opisie stawiamy kropkę, źródło wpisujemy kursywą, i gdy się da, stosujemy linkowanie. To są drobiazgi, więc ufam, że zastosowanie się do tych zaleceń nie sprawi Tobie problemu. Pozdrawiam, Kasa Dyskusja 22:01, 3 sie 2011 (CEST)
Interludium
Cześć :). Widzę, że wkładasz sporo pracy w hasło o Interludium na Darkknell, ale mam kilka rad. Jeśli chcesz napisać w spisie, że ktoś był "tylko wspomniany" lub pojawił się po raz pierwszy, to istnieją odpowiednie szablony do tego - kategoria z nimi znajduje się tutaj. Przykładowo, gdy chcemy zaznaczyć, że ktoś był tylko wspomniany, wstawiamy przy imieniu tej postaci te szablony: {{TWy}} (dla mężczyzn), {{TWa}} (dla kobiet), {{TWi}} (dla rodzaju mos.) i {{TWe}} (dla rodzaju nmos.). Daje to nam coś takiego: (Tylko wspomniana), (Tylko wspomniany), (Tylko wspomniani) oraz (Tylko wspomniane). Druga sprawa: raczej nie spotkałam się z praktyką, by wymieniać w spisie powiedzenia i przekleństwa. Sama nie wiem, czy jest to konieczne, ale możesz zapytać się w Sali Zgromadzeń. Raczej też nie piszemy "planeta Tatooine", lecz po prostu Tatooine. Jeśli zaś tworzysz spis z kategorią nadrzędną (np. Alkohol->Likier gralijski), to nie zapomnij dać link do tejże kategorii. A może ktoś kiedyś stworzy artykuł z listą alkoholi :P. Ostatnia uwaga: artykuły, które składają się z nazwy rodzajowej (likier) i szczegółowej (gralijski) piszemy właśnie w taki sposób: likier gralijski, nie odwrotnie, bo tak jest przyjęte w języku polskim. Sztandarowym przykładem jest tu "fantastyczna literatura" (ciekawa) i "literatura fantastyczna" (o smokach). To tylko drobne uwagi, a muszę przyznać, że praca idzie Ci bardzo dobrze :). Pozdrawiam, Shaak Ti Dyskusja 10:10, 15 paź 2012 (CEST)
Grafiki
Przypominam o obowiązku uzupełniania i linkowania szablonu w grafikach. Pozdrawiam, Theed Dyskusja 17:55, 23 lis 2012 (CET)
- Ponownie przypominam o prawidłowym wypełnianiu szablonu. Uzupełnianiu opisu i pełniejszym kategoryzowaniu grafik.--Adakus 20:42, 2 gru 2012 (CET)
Umbara
Wiem dla mnie też ci Umabarainczycy są jacyś dziwni ale tak było w tłumaczeniu odcinka i z napisami i z dubbingiem. Felucian1 14:19, 24 gru 2012 (CET)
parę uwag odnośnie grafik
Hey, poprawiłem kilka grafik które ostatnim czasy załadowałeś na Ossusa. Zwróć uwagę jakie zmiany wprowadziłem. Często dodawałeś kategorie które są niepotrzebne, a pomijałeś te istotne, jak kategorię autora grafiki, czy źródła skąd dany obraz pochodzi. Nie widzę powodu by tworzyć kategorię dla Opowiadania jeśli wystarczy podpisać pod materiał z którego grafika pochodzi. To samo tyczy się postaci, jeśli dany bohater występuję tylko w jednym źródle i ukazany jest na jednej grafice nie ma potrzeby tworzenia nowej kategorii. Kolejna uwagą dotyczy nazw statków, na Ossusie ustalono że stosujemy anglojęzyczne odpowiedniki; Plik:Ostatnie_rozdanie_-_WwK.jpg. Pozdrawiam. --Adakus 13:41, 6 sty 2013 (CET)
Powieści
Hej. Cieszę się, że starasz się zrobić porządek w kategoriach, jednak nie do końca podoba mi się sposób, w jaki to zrobiłeś. Takie sprawy zawsze należy najpierw przedyskutować - nawet członkowie redakcji nie robią niczego według własnego widzimisię i omawia większość spraw, czy to w Sali Zgromadzeń czy to we własnym gronie (przynajmniej w przypadkach wiążących się z wykonaniem znacznej ilości edycji). O ile nie mam jakichś większych zastrzeżeń co do samego pomysłu, to takie rzeczy trzeba po prostu wcześniej omówić. Inna sprawa, że w samej kategoryzacji też popełniłeś kilka błędów. Przede wszystkim, nie dodajemy elementów zarówno do kategorii nadrzędnej jak i podrzędnej. Jeżeli coś dajesz do powieści, książek etc., nie wrzucasz tego do źródeł - to tak jakby X-winga dać jednocześnie do myśliwców i statków kosmicznych. Ponadto w przypadku np. serii książek czy opowiadań nie ma sensu dodawać kategorii do każdej z pozycji, jeśli mają one własną kategorię - zamiast umieszczać każdą część Zaginionego plemienia w kategorii "Opowiadania", umieść tam całą kategorię - tak, jak dodałeś kategorie z seriami książek młodzieżowych do kategorii "Książki młodzieżowe", ale nie umieszczałeś w niej każdej książki z osobna. Ostatnia kwestia - jeżeli opróżniasz jakąś kategorię, oznacz ją szablonem "Kasowanko", aby ktoś mógł ją skasować. Jeżeli zostawisz kategorię bez elementów i usuniesz z niej kategorię nadrzędną, jest spora szansa, że zostanie ona przeoczona i będzie wisieć, dopóki ktoś przypadkiem na nią nie natrafi. Pozdrawiam, -- Mario Dyskusja 11:55, 1 mar 2013 (CET)