Dyskusja:Battlefront II (DICE)
Opisy wydarzeń z gry
Mam takie pytanie. Czy wydarzenia w tej grze oficjalnie wliczają się do kanonu? A jeśli tak, to czy będzie można je opisywać na podstawie lets-playów z YouTube'a? Bo jeśli tak, to nie będę musiał jej kupować. Power of the Light Side (dyskusja) 19:47, 17 lis 2017 (CET)
- Tak, gra jest kanoniczna, a jeśli chodzi o letsplaye to nie widzę nic przeciwko.-- Darth Kwiatkowski Dyskusja 19:50, 17 lis 2017 (CET)
- Ja bym obstawał przy samodzielnym graniu w grę, a nie na poleganiu na tym co pokaże nam jakiś gamer na YT. Ossus opiera się na samodzielnej pracy pod każdym względem, a nie tylko po części. -- Melethron Dyskusja 01:58, 18 lis 2017 (CET)
- Mel zgodziłbym się z tobą tutaj w przypadku, gdyby BF nie był grą całkowicie liniową jeśli chodzi o kampanię. Kwestii stricte gameplayowych i tak nie opisujemy (w stylu Iden zabiła tego strzałem w głowę, potem wysadziła beczkę, potem cokolwiek), a jedynie główny jej szkielet fabularny (była tam, przebiła się przez przeciwników i dotarła tam i zrobiła to, pomogła temu). W przypadku let's playów jedyne co można stracić w tym przypadku, to pojedyncze smaczki i nawiązania z rozmów w tle, bo w niej nie ma nawet żadnych audiologów, czy notatek, a sama gra pod względem fabularnym to bardziej film przerywany chodzeniem i strzelaniem, niż coś bardziej głębokiego. Sam obejrzałem wczoraj ten szalony, trwający circa 4h gameplay i jedyne czego nie wyłapałem z tych smaczków, które wymienione były na wookiee to wspomnienie Kyrella na Jakku. P.S. kupowanie takiej gry jedynie na kampanii jest po prostu bez sensu.-- Totus Dyskusja 10:50, 18 lis 2017 (CET)
- Zgadzam się z Totusem, sam obejrzałem cała kampanię singla na yt, gra jest krótka i liniowa do bólu.- Adakus Dyskusja 11:31, 18 lis 2017 (CET)
- Ja bym obstawał przy samodzielnym graniu w grę, a nie na poleganiu na tym co pokaże nam jakiś gamer na YT. Ossus opiera się na samodzielnej pracy pod każdym względem, a nie tylko po części. -- Melethron Dyskusja 01:58, 18 lis 2017 (CET)
Zawartość a Zawartość
Nie jestem przekonany do usuwania sekcji Lokacje, w której były wymienione miejsca odwiedzane w grze. Szablon:Zawartość ma za zadanie uporządkować treść gry, ale nie spełni zadania prezentacji elementów przedstawiających nam realia gry. Powtórka sytuacji pojawi się przy typach jednostek, wystarczy spojrzeć na hasło pierwszej odsłony serii.- Adakus Dyskusja 12:25, 27 lis 2017 (CET)
- Tak po prawdzie to powinno być i to i to. Szablon do zebrania wszystkiego co się w grze pojawia, a do tego opisowa rozpiska zawierająca lokacje, dostępne klasy, postacie bohaterów, maszyny, broń i tryby. Jeśli ofc znajdą się chętni do czegoś takiego.-- Totus Dyskusja 12:30, 27 lis 2017 (CET)
- Zgadzam się z Totusem -- Kwazi93 Dyskusja 12:36, 27 lis 2017 (CET)
- Według mnie kopiowanie opisów miejsc, bohaterów czy czegokolwiek innego nie ma większego sensu, bo jeśli ktoś chce o czymś poczytać to wejdzie do odpowiedniego artykułu i to zrobi. Zgodzę się z opisem trybów czy innych unikalnych rzeczy, które stanowią kwintesencję gry, ale pisać, że Endor to Endor to tylko niepotrzebne wydłużanie hasła. Dobre streszczenie trybu fabularnego, opisy trybów, produkcja, promocja, mikropłatności, późniejsze DLC, easter eggs to są rzeczy, które [IMO] powinny się znaleźć w haśle. -- Melethron Dyskusja 01:05, 28 lis 2017 (CET)
- Tak jak napisałem w opisie edycji - osobna rozpiska dostępnych w grze lokacji, broni czy bohaterów jak najbardziej może i powinna zostać dodana, ale muszą iść za tym w parze informacje na temat samej gry. Czyli zamiast listy planet z opisem typu dżungle & Ewoki, śnieg & Najwyższy Porządek, co nie jest bezpośrednio przedmiotem tego artykułu, raczej wymienienie czy opis poszczególnych map, trybów rozgrywki, gdzie dostępne są te lokacje i tak dalej. Krótki opis planety też może być (np. że Naboo odwiedzamy na mapie Theed z danego okresu historii). A swoją drogą można też niezależnie od samego opisu dodać w szablonie zawartość dopisek {{S|multiplayer/kampania}} czy coś w tym stylu. Rzeczy trafiające do głównej części hasła powinny być opisane jako element gry, nie element uniwersum.-- Mario Dyskusja 02:32, 28 lis 2017 (CET)
- Spojrzałem jeszcze na wspomniane hasło o pierwszym BF i moim zdaniem tam też nie wszystko jest potrzebne. Opisy trybów, broni czy jednostek są ok, bo opisują mniej więcej ich cechy czy zdolności w grze, natomiast opisy ras, planet i statków w obecnej formie są trochę nie na temat. Ta część hasła powinna po prostu opisywać specyfikę gry i jej elementów, a nie podawać przykłady najbardziej znanych przedstawicieli ras. Jeżeli wybór rasy wpływa na grę tylko wizualnie, to moim zdaniem nie ma sensu wychodzić poza listę grywalnych. Poza tym szablony SeeMain można tam spokojnie zastąpić zwykłym linkowaniem nazwy w wypunktowaniu z ewentualnym pogrubieniem.-- Mario Dyskusja 02:43, 28 lis 2017 (CET)
- Według mnie kopiowanie opisów miejsc, bohaterów czy czegokolwiek innego nie ma większego sensu, bo jeśli ktoś chce o czymś poczytać to wejdzie do odpowiedniego artykułu i to zrobi. Zgodzę się z opisem trybów czy innych unikalnych rzeczy, które stanowią kwintesencję gry, ale pisać, że Endor to Endor to tylko niepotrzebne wydłużanie hasła. Dobre streszczenie trybu fabularnego, opisy trybów, produkcja, promocja, mikropłatności, późniejsze DLC, easter eggs to są rzeczy, które [IMO] powinny się znaleźć w haśle. -- Melethron Dyskusja 01:05, 28 lis 2017 (CET)