Forum:Rozpisanie wydarzeń z KotORa
Jak zauważył Kasa w dyskusji hasła Zniszczenie Taris, zaistniała problem czy propozycja rozbicia hasła na dwa osobne. Sam się zastanawiałem tak takim rozwiązaniem, ale stanęło na tym jak rozwiązano na Wookie. Jednak teraz ponownie mam podobny problem z opisaniem kolejnych wydarzeń z gry. Chodzi o to że na Wookie rozwiązali to bardzo różnie, raz stworzyli dwa hasła które mogłyby spokojnie zmieścić się w jednym, lub jedno duże hasło, które można było by rozbić na trzy. Chciałbym teraz przedstawić moje propozycje rozwiązanie tego problemu, i mam nadzieję że archiwiści pomogą mi wybrać najlepsze rozwiązanie:
- Okupacja Taris - opisuje wydarzenia z przed akcji gry KotOR
- Atak na Endar Spire - bez zmian
- Kwarantanna Taris - nowe hasło, rozbite ze Zniszczenia Taris, gdy hasło tworzyłem opierałem się odpowiednikiem na Wookie
- Odbicie Bastili Shan lub Uwolnienie Bastili Shan - nowe, dotyczące samego ratowania Bastili, czyli od momentu rozbicia się na Taris, aż do walki z Brejikiem po wyścigu. Na Wookie te hasło jest dośc długie i opisuje też ucieczkę z Taris
- Rajd na bazę Czarnych Vulkarów - na Wookie jest odpowiednik, jednak moim zdaniem zbyteczny tym bardziej że pośrednio dotyczy to uwolnienia Bastili i tam można to umieścić
- Ucieczka z Taris - nowe hasło, opisujące wydarzenia od momentu uwolnienia Bastili do odlotu Ebon Hawkiem
- Rajd na bazę Sithów - na Wookie to hasło jest włączone w Ratunek Bastili Shan i zbyteczne, ale jeśli jest rajd na bazę Vulkarów
- Infiltracja siedziby Kantoru - jak wyżej
- Zniszczenie Taris - Czyli tak jak Kasa pisał w dyskusji, podział hasła i stworzenie nowego z wyłączeniem informacji o Kwarantannie
Jak zauważyliście część haseł pogrubiłem, i są to moim zdaniem hasła najsensowniejsze do stworzenia. Nie chcę za bardzo opierać się na wookie, gdyż tam trochę nie konsekwentnie to wyszło. Dlatego proponuję rozwiązanie indywidualne w stosunku do wookie.--Adakus 16:39, 20 cze 2012 (CEST)
- Jak dla mnie większość tych haseł jest niepotrzebna, ponieważ są to wydarzenia z ogólnej perspektywy mało istotne. Mam na myśli to, że na Ossusie raczej nie tworzymy haseł o włamaniach do pojedynczych budynków, ulicznych strzelaninach i podobnych, stosunkowo drobnych incydentach - mamy artykuły o bitwach i potyczkach. Wszystko to można napisać w streszczeniu gry w haśle o KotOR-ze i nie dublować tego w innych hasłach. Podobnie jest w przypadku okupacji Sithów - jest to po prostu okres w historii Taris, podobnie jak okres rządów Republiki na tej planecie, i ja bym to opisał w artykule o Taris. Tak naprawdę jednym hasłem, które uważam tutaj za ważne (oprócz ataku na Endar Spire - kwalifikuje się pod potyczkę), jest zniszczenie Taris, bo było to ludobójstwo na dużą skalę i miało wielki wpływ na losy planety. Sekcja o kwarantannie na dobrą sprawę nieszczególnie tam pasuje, tym bardziej, że jest dłuższa od samego opisu bombardowania, który powinien być tam głównym tematem. Zostawiłem go z powodów podanych wcześniej - uznałem, że sama kwarantanna na oddzielne hasło nie zasługuje, i pomyślałem, że może pełnić funkcję preludium do bombardowania. Można jednak i tę sekcję przenieść do hasła o KotOR-ze (właściwie to wypada tak zrobić), a w haśle o zniszczeniu pozostawić krótszy tekst, włączony do sekcji "preludium". Kasa Dyskusja 18:54, 20 cze 2012 (CEST)
- Hmm, po zastanowieniu rzeczywiście masz rację. Taki podział haseł były zbyteczny, tym bardziej że większość bym powtórzył w haśle o samej grze.--Adakus 19:45, 20 cze 2012 (CEST)
- W samego KotORa nie grałem, więc nie mnie wypowiadać się na temat tego, które hasła są potrzebne, niemniej uważam, że nie ma co się rozdrabniać. Myślę, że mniejsze hasła można spokojnie podpiąć pod jakieś zbiorcze 2-3 hasła o wydarzeniach na Taris ukazanych/opisanych w grze. Ja stwierdziłem, że nie ma co sugerować się Wookiee, bo tam jest inna sytuacja, idzie się na ilość i tworzy setki zbędnych haseł, zwykle stubów. Co więcej przez takie rozdzielanie wydarzeń połowa ich haseł wygląda niemal identycznie i zarazem idiotycznie. Opisują każde pojedyncze zdarzenie oddzielnie, by całą resztę wrzucić po raz dziesiąty do nieproporcjonalnie długich "preludiów" i "skutków" - a wiadomo, że przy szczegółowych opisach są one niezbędne. Opisując wydarzenia z filmów nie dzielimy bitwy o Endor na atak na generator, napaść Ewoków na szturmowców, pościg skuterów i spotkanie Wicketa i Lei na spróchniałej kłodzie ;) Z drugiej strony uważam, że wszystkie pomniejsze zdarzenia powinny w jakiejś formie zostać opisane w innych hasłach in-universe - samo streszczenie fabuły gry to za mało.-- Mario Dyskusja 19:46, 20 cze 2012 (CEST)
- Nie grałeś w KotORa o_O, szok. Rozumiem o co wam chodzi, a co do zmian to zajmę się nimi z czasem.--Adakus 19:52, 20 cze 2012 (CEST)
- No tak, to jest jasne, że fragmenty tych haseł dotyczące np. Revana powinny się znaleźć także w haśle o Revanie, te o Vulkarach w haśle o Vulkarach itp., nie przeczę. Kasa Dyskusja 20:18, 20 cze 2012 (CEST)
- Ja tylko przypomnę, że istnieje możliwość linkowania do części haseł. Dlatego np. hasło "Okupacja Taris" może linkować do akapitu Okupacja w haśle o planecie. I wilk będzie syty i owca cała. Na moje oko lepiej nie przesadzić z rozdrobnienie. Okupacja Taris to część historii planety więc powinna być w hasle o planecie. Tam tez będzie info o bombardowaniu. Jeśli natomiast ma być info o Bitwie o Taris, to to jest osobne hasło, tak jak osobne są hasła Bitwa o Endor i Endor.-- Yako Dyskusja 22:21, 20 cze 2012 (CEST)