Forum:Nowe infoboksy książka i komiks
Rozumiem chęć zmiany w infoboksach, ale mam jedno zastrzeżenie. Powinniśmy najpierw zmienić infoboks Książa we wszystkich artykułach a potem dopiero zmieniać [[infoboks komiks jeżeli w ogóle go zmieniać. W chwili obecnej ciężko jest zmienić nam infoboks w książkach a Lord Kenobi dołożył już nowy w komiksach. Prosz również o wyraźne potwierdzenie że nowy infoboks książka-infoboks jest obowiązującym. Myślę również że w lipcu trzeba by przeprowadzić akcję przemieniającą infoboks książka a dopiero później myśleć o zmianie infoboksu komiks --Kwazi93 (dyskusja) 13:11, 18 cze 2016 (CEST)
- Aktualnie na bieżąco zajmuję się podmianą infoboxów, jak ktoś chcę się przyłączyć, to nie widzę przeszkód. A sam szablon jest już oficjalnie obowiązującym, bo po to był tworzony. W kwestii szablonu do komiksów, tu sprawa trochę się komplikuje. A czemu, bo komiksy były i są rożnie wydawane, a to w formie zeszytów, albumów, zbiorów czy magazynów. Trzeba będzie zastanowić nad wszystkimi opcjami, jak i z sensem dodawania tabelki wydań do każdego hasła komiksowego. Czy warto go tworzyć teraz, jak najbardziej, by już przy nowych hasłach używać nowego szablonu.- Adakus Dyskusja 13:25, 18 cze 2016 (CEST)
- Generalnie trzeba się najpierw zastanowić co właściwie chcemy w infoboksie zmienić lub poprawić, bo nie chodzi o to, żeby tworzyć nowe tylko po to, żeby były nowe. Równie dobrze może okazać się, że wystarczy zmodyfikować w pewien sposób ten już istniejący, co znacząco ograniczy ilość koniecznej pracy. Komiksów mamy wielokrotnie więcej niż książek, więc dobrze byłoby to nieco przemyśleć i przedyskutować - nawet szablon książkowy był szlifowany przez kilka tygodni. Jak wspomniał Adakus, mam zeszyty, wydania zbiorcze, hasła o mini-seriach - jeśli mamy robić od nowa, trzeba zastanowić się jakie parametry są potrzebne etc. IMO tabelka nie jest potrzebna w komiksach, bo same zeszyty w 99% przypadków wychodzą tylko w USA, moim zdaniem tu wystarczy sam infoboks. Z tego co widzę nowy infoboks wygląda prawie tak samo, jedynymi zmianami są parametry zeszyt/, zeszyty, seria i kanoniczność - można je spokojnie dodać do wersji już istniejącej. Typ publikacji jest raczej zbędny, bo zwykle na pierwszy rzut oka widać czy hasło dotyczy wydania zbiorczego czy zeszytu.-- Mario Dyskusja 13:56, 18 cze 2016 (CEST)
- Moim zdaniem tabelka jest potrzebna, bo jest dużo wznowień (SW Legendy itp.) komiksu i się można pogubić. I powinno się zrobić nowy szablon, bo według mojej wersji szablonu wylatują parametry takie jak cena, czy ISBN. Co do tabelki to IMO powinna wyglądać następująco:
- parametr: Data
- Kraj wydania
- Numer ISBN
- Wydawnictwo
- "wydane w" (czy jakoś inaczej to nazwać) - pisałoby się tu: Pojedynczy zeszyt (czy jakoś inaczej to nazwać) / Wydanie zbiorcze / Legends Epic Collections: The Empire 1 / Tales Volume 1 itp.
- Objętość - tutaj dotyczyłoby może tylko tego "Pojedynczy zeszyt" (?)
- Format - oczywiście "druk (miękka / twarda)"
- Cena - tutaj dotyczyłoby może tylko tego "Pojedynczy zeszyt" (?)
- To chyba tyle. ;) Lord Kenobi 12:23, 24 cze 2016 (CEST)
- Zasadność użycia tabelki wydań sprawdzała by się tylko w przypadku wydań w pełni opartych na komiksach oryginalnych, czyli np. albumach komiksowych jak Legendy, wydania zbiorcze KotORa, Dziedzictwa, Mrocznych Czasów, itd. Wówczas w tabelce widniały by dwa wpisy, a nie tylko jeden. Szablon oparty na nowym szablonie książkowym jest możliwy, ale sens tyczy się ilości edycji jakich należy dokonać, by hasła przystosować do nowego porządku.- Adakus Dyskusja 14:55, 24 cze 2016 (CEST)
- Moim zdaniem tabelka jest potrzebna, bo jest dużo wznowień (SW Legendy itp.) komiksu i się można pogubić. I powinno się zrobić nowy szablon, bo według mojej wersji szablonu wylatują parametry takie jak cena, czy ISBN. Co do tabelki to IMO powinna wyglądać następująco:
- Generalnie trzeba się najpierw zastanowić co właściwie chcemy w infoboksie zmienić lub poprawić, bo nie chodzi o to, żeby tworzyć nowe tylko po to, żeby były nowe. Równie dobrze może okazać się, że wystarczy zmodyfikować w pewien sposób ten już istniejący, co znacząco ograniczy ilość koniecznej pracy. Komiksów mamy wielokrotnie więcej niż książek, więc dobrze byłoby to nieco przemyśleć i przedyskutować - nawet szablon książkowy był szlifowany przez kilka tygodni. Jak wspomniał Adakus, mam zeszyty, wydania zbiorcze, hasła o mini-seriach - jeśli mamy robić od nowa, trzeba zastanowić się jakie parametry są potrzebne etc. IMO tabelka nie jest potrzebna w komiksach, bo same zeszyty w 99% przypadków wychodzą tylko w USA, moim zdaniem tu wystarczy sam infoboks. Z tego co widzę nowy infoboks wygląda prawie tak samo, jedynymi zmianami są parametry zeszyt/, zeszyty, seria i kanoniczność - można je spokojnie dodać do wersji już istniejącej. Typ publikacji jest raczej zbędny, bo zwykle na pierwszy rzut oka widać czy hasło dotyczy wydania zbiorczego czy zeszytu.-- Mario Dyskusja 13:56, 18 cze 2016 (CEST)
Wracając do kwestii tabelki w hasłach komiksowych, można to zrobić, jeśli decydujemy się tworzyć nowy szablon. Otóż to, tworząc tabelkę wydań, poza wpisem o wydaniu zeszytu, dodajemy wpis odnośnie premiery wydania zbiorczego. Coś podobnego zrobiłem w z opowiadaniem The Perfect Weapon, które ukazało się pierwotnie w formie ebooka, a we wrześniu ukaże się z adaptacją na papierze. Jestem otwarty na dalsze sugestie. - Adakus Dyskusja 18:17, 27 cze 2016 (CEST)