Dyskusja Archiwisty:Venece

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Witaj Venece!

Witam w Bibliotece Ossus! Mam nadzieję, że będziesz się tu dobrze bawić. Jeśli chcesz pisać nowe hasła lub edytować już istniejące, a nie masz doświadczenia z systemem Wiki, to koniecznie potwierdź adres e-mail i zapoznaj się z działem pomocy Biblioteki Ossus.

Po prawej stronie centrum pomocy widnieje menu z listą wszystkich stron zawierających zasady Biblioteki i porady dla edytujących. Zapoznanie się z nimi pozwoli Ci oszczędzić w przyszłości czas i uniknąć wielu powszechnych błędów.


Zacznij naukę od zapoznania się z podstawowymi zasadami oraz najczęściej zadawanymi pytaniami.

Pamiętaj o podstawach: pisz samodzielnie i bezpośrednio na podstawie źródeł, pamiętaj o encyklopedyczności i obiektywności.

Stosuj podgląd: tworząc lub edytując hasło, korzystaj z opcji "Pokaż podgląd", która pozwoli Ci podejrzeć stan artykułu przed zapisem. Pozwoli Ci to uniknąć konieczności wielokrotnych edycji, jeśli popełnisz jakiś błąd lub zapomnisz o dodaniu pewnych informacji.

Jeśli masz pytania: zadaj je w Sali Zgromadzeń. Możesz też poprosić o pomoc Strażników Biblioteki, zadając pytanie na ich stronie dyskusji. Podpisz swoją wypowiedź czterema tyldami (~~~~), aby ułatwić im udzielenie odpowiedzi!

Najlepszą nauką jest przeglądanie zasobów Biblioteki. Zanim napiszesz swoje hasło - popatrz, jak wyglądają inne - dotyczy to zarówno samego stylu haseł, jak i ich budowy, którą możesz podejrzeć za pomocą opcji "Edytuj".

Mam nadzieję, że spodoba Ci się Biblioteka i pomożesz w jej rozwoju, stając się aktywnym Archiwistą.

Nie zapomnij napisać jak się o nas dowiedziałeś / dowiedziałaś!
Pozdrawiam, Dofine!

Na początek

Hej, widzę, że piszesz już nowe artykuły. Powinieneś najpierw zapoznać się z zaleceniami edycyjnymi, bo bez stosowania się do nich nie da się napisać porządnego hasła. Pokrótce wypiszę, o czym musisz pamiętać.

  • Ery i infobox mają być na samej górze artykułu. Jeżeli umieszczamy przy dacie śmierci miejsce tego wydarzenia, robimy to po przecinku. Nie wypunktowujemy pozycji w żadnej rubryce, jeśli jest ona tylko jedna; co innego, kiedy np. w przynależności może się znaleźć kilka organizacji, korzystamy wtedy z wypunktowania w sposób opisany tutaj.
  • W całym artykule obowiązuje linkowanie do innych haseł, jest to proste i opisane w tym miejscu. Jak zauważysz, na powyższej stronie jest informacja o tym, że należy pogrubiać pierwsze pojawienie się nazwy artykułu, ale nic poza tym (czyli w haśle o Muurze nie pogrubiamy talizmanu Muura). Każda strona musi być oparta na źródłach, umieszczanych w adekwatnej sekcji na końcu artykułu. Pod nią umieszczamy tylko kategorie i interwiki, oraz, ewentualnie, szablon {{stub}}, informujący o tym, że strona, którą stworzyłeś, jest zalążkiem.
  • Rozsądnie dobierajmy miejsce na umieszczenie grafiki. Jeśli prawa strona hasła jest zapchana przez infobox i reklamę, wstawiamy ją po lewej. Trzeba pamiętać o kończeniu podpisu grafiki kropką.
  • Sprawy ogólne: nigdzie w artykule nie wstawiamy enterów, jeśli nie jest to konieczne, bo psują kompozycję. Ponadto przy datach dodajemy zawsze dopisek BBY lub ABY.

Liczę na to, że weźmiesz sobie te uwagi do serca. Pozdrawiam, signjedi.png Kasa Dyskusja  16:13, 10 maj 2011 (CEST)

Strona Archiwisty

Choć w kwestii tworzenia swoich stron Archiwiści mają dużą swobodę, wypadałoby jednak, żeby miały one jakąś treść. Jeżeli strona ma zawierać tylko zdanie "siema jestem fanem SW", to nie ma ona większej racji bytu. Jeśli chcesz coś o sobie napisać (oczywiście pamiętając, że nie ma żadnego przymusu pisania o sobie) możesz napisać kilka zdań o tym dlaczego jesteś fanem, jak zaczęła się Twoja przygoda z SW, co lubisz najbardziej w tym uniwersum - wedle uznania. Jeśli nie chcesz, nie ma musu tworzenia nic nie wnoszącej strony. Pozdrawiam, --signstraznik.png Mario Dyskusja  21:56, 19 lis 2011 (CET)