Rodzina Chissów
Rodzina Chissów była bardzo rozbudowaną strukturą, nie tylko rodzinną ale przede wszystkim polityczną. Dlatego też więzy krwi nie zawsze były brane pod uwagę jako pierwszorzędna wartość, przynajmniej w późniejszych czasach panowania rasy Chissów. Polityka rodzinna pozwalała na tak zwane adopcje, które działały na zdefiniowanych zasadach. W samych rodzinach członkowie posiadali zarówno rangi rodzinne oraz wybitniejszy mogli uzyskać rangi polityczne lub wojskowe. Pochodzenie Chissa można było rozpoznać po imieniu, ponieważ pierwszy człon całego imienia zawsze jest nazwą rodziny. W przypadku, gdy Chissowie zmieniali rodzinę, imię również zostaje automatycznie przekształcone.
Historia
Tysiące lat temu licząc od powstania Imperium Galaktycznego, rodziny były tylko rodzinami. Grupami istot złączonych przez krew lub małżeństwo, nie przyjmujących w swe szeregi innych Chissów. Przez tak ograniczony układ upadło wiele wybitnych rodzin. Dlatego też niektórzy z Partiarchów zaczęli eksperymentować z metodami dołączenia Chissów z innych rodzin, w inny sposób niż małżeństwo. W efekcie powstał system panujący do dziś. [1]
Transfery rodzinne
Zamiany rodzin odbywały się na wielu szczeblach, często wysoko postawione rodziny prowadziły rekrutacje dla młodych obiecujących Chissów, lecz również zdarzały się przypadki dołączenia do rodziny osobie starszej. W każdym przypadku należało przejść proces adopcji zasłużonej. Ustalenia polityczne również zakazywały łączenia spraw rodzinnych z działalnością Chissańskiej Ekspansywnej Floty Obronnej. Po awansie na flagowego oficera Sił Obronnych Chissów, Chissowie zostają pozbawieni więzi rodzinnych. Mimo to zdarzały się sytuacje, w której rodziny wykorzystywały swoje wpływy polityczne do mniejszych lub większych zagrywek wykorzystania Floty Obronnej do swych celów. [1]
Rangi rodzinne
Rangi polityczne
Rangi te były przyznawane w znaczących rodzinach Chissów, które niekoniecznie musiały należeć do Dziewięciu Rodzin Rządzących jednak musiały posiadać mimo to wielkie wpływy.
- Patriarcha- Głowa rodziny [1]
- Mówca - główny syndyk rodziny[1]
- Syndyk - członek Syndykury[1]
- Patriel - zajmuje się sprawami rodziny na planecie [1]
- Radny - zajmuje się sprawami rodziny na danym terytorium [1]
- Arystokr - urzędnik średniego szczebla jednej z Dziewięciu Rodzin Rządzących[1]
Przypisy
Źródła
- Dynastia Thrawna: Chaos (Pierwsze pojawienie)