Myśliwiec typu V-wing Alpha-3 Nimbus

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Ten artykuł dotyczy myśliwca. Zobacz też: V-wing - typu aerośmigacza.
Być może w archiwach są braki.

Ten artykuł wymaga poszerzenia.


Prosimy, rozbuduj go, korzystając z zaleceń edycyjnych i uwag zawartych w dyskusji.

Myśliwiec typu V-wing Alpha-3 Nimbus
Podstawowe dane
Producent: Kuat Systems Engineering[1]
Rodzaj: Myśliwiec kosmiczny
Specyfikacja techniczna
Silniki: Podwójny silnik jonowy
Prędkość w atmosferze: 1500 km/h
Hipernapęd: Brak
Uzbrojenie: 4 działa laserowe
Różne
Załoga:
Ładowność: 60 kg
Cena: 100 000 cr
Przynależność:



Myśliwiec typu V-wing Alpha-3 Nimbus był kosmicznym myśliwcem skonstruowanym przez Kuat Systems Engineering dla Wielkiej Armii Republiki.

Geneza

Myśliwiec ten został zaprojektowany w oparciu o maszyny Eta-2 Actis i powtórzono zastosowane w nim rozwiązania: brak wbudowanego hipernapędu czy panele radiatorów chłodzące silnik. V-wing był jednak produkowany masowo i pilotowany przez klony. Republika potrzebowała bowiem liniowego myśliwca służącego do aktywnej obrony i eskortowania większych jednostek, a takiego zadania nie mogły się podjąć ciężkie bombowce ARC-170.

Wykorzystanie

V-wingi były powszechnie wykorzystywane przez Wielką Armię Republiki do eskortowania i obrony większych jednostek (Carracków, Dreadnaughtów i Venatorów). Pod eskortą 3 tego typu maszyn latał sam kanclerz, a następnie imperator Palpatine w swoim promie. Jedna eskadra V-wingów atakowała Invisible Hand podczas bitwy o Coruscant. Część z tych myśliwców, podobnie jak kilkanaście egzemplarzy ARC-170 przejęła Rebelia.

Piloci

Klon-pilot.

Pilotami tych myśliwców zostawali specjalnie przeszkoleni do tego żołnierze-klony. W przeciwieństwie do piechurów nosili oni hełmy zapewniające lepsze pole widzenia, a na piersiach mieli systemy podtrzymywania życia. Z każdym klonem pilotującym V-winga współpracował jeden astromech typu Q7.

Transport

Myśliwce Alpha-3 były transportowane przez Carracki (1 klucz), Dreadnaughty (1 eskadra) i Venatory (32 eskadry). Na tych statkach zawsze znajdowali się także piloci rezerwowi.

Przypisy

Źródła

Pierwotna wersja tego artykułu pochodzi z zasobów Stoczni Sluis Van. Artykuł umieszczony za wiedzą i zgodą Zarządu Stoczni.